Tényleg ADHD-s a gyerekem? – 101 figyelemfejlesztõ módszer gyógyszerek beskatulyázás és kényszerítés helyett

Aggódó pedagógusok? Kétségbeesett szülõk? Nehezen kezelhetõ gyerekek? Mi is ez a manapság oly gyakran emlegetett ADHD, amitõl annyi család szorong? Thomas Armstrongnak, a téma elismert szakértõjének könyve segít válaszokat találni a nyugtalanító kérdésekre.
Kétségtelen tény, hogy az ADHD-val, azaz figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarra kezelt gyerekek száma ugrásszerûen megnõtt az utóbbi évtizedekben. Valóban járványszerûen terjedõ mentális betegséggel van dolgunk, vagy sokszor egyszerûen csak rásütik az ADHD bélyegét az örökmozgó, rosszcsont gyerekekre?
Thomas Armstrong, a legújabb kutatási eredményeket felhasználva, azoknak az aggódó szülõknek és tanároknak ad útmutatást és tanácsokat, akik szívük szerint az általánosan bevett gyógyszerezés helyett más módot-eszközt választanának a tünetek kezelésére. Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelõ terápiát, mindenekelõtt ismernünk kell a kiváltó okokat, azokat a társadalmi-kulturális változásokat, amelyek a világméretû ADHD-járványhoz vezettek, vagy inkább ahhoz, amit annak nevezünk. A legfõbb ok Armstrong szerint az, hogy nem hagyjuk, hogy a gyerekek valóban gyerekek legyenek. Idõ elõtt elkezdjük õket iskolai követelményekkel nyomasztani, a fiúkat nem engedjük ,,fiúsan" viselkedni, mert olyankor annyira vadak tudnak lenni. A négy és tizennyolc év közötti gyerekek egyre kevesebbet mozognak, játszanak, egyre kevesebb idõt töltenek a szabadban, viszont egyre többet ülnek a számítógép elõtt, és néznek olyan mûsorokat, amelyek bizonyítottan szorongást keltenek bennük, és agresszívvé teszik õket. A szülõk és az iskola is sokszor túl magasra teszik a mércét, és inkább a gyerekek fogyatékosságaira és nem az erõsségeire összpontosítanak. Közben a családok, a szülõk és a gyerekek is egyre stresszesebb életet élnek.
Számos ok vezethet tehát az ADHD számos tünetének megjelenéséhez, amelyeknek a kezelésében Armstrong megfontoltságra és körültekintésre int. Úgy gondolja, elsõsorban a kiváltó okokat kell megszüntetni, gyógyszerek helyett viselkedésterápiát ajánl. 101 olyan kipróbált módszert, amelyek látványos javulást eredményezhetnek a mindennapokban. A Tényleg ADHD-s a gyermekem? inspiráló kiindulópont szülõknek és tanároknak, hogy hatékony segítséget nyújthassanak a gyerekek összpontosítási és magatartásproblémáinak leküzdésében, és így sikeresnek és boldognak láthassák õket az iskolában és az életben.

THOMAS ARMSTRONG az Institute for Learning and Human Development ügyvezetõ igazgatója. Pszichológus, tanár, elismert író és elõadó, szakterülete a tanulás, munkásságát az oktatással foglalkozó szakemberek szerte a világon elismerik. Több szaklapban és ismeretterjesztõ magazinban publikál rendszeresen, és tizenhat könyv szerzõje, amelyeket huszonhat nyelvre fordítottak le.

3 490 Ft

1 készleten

Leírás

Aggódó pedagógusok? Kétségbeesett szülõk? Nehezen kezelhetõ gyerekek? Mi is ez a manapság oly gyakran emlegetett ADHD, amitõl annyi család szorong? Thomas Armstrongnak, a téma elismert szakértõjének könyve segít válaszokat találni a nyugtalanító kérdésekre.
Kétségtelen tény, hogy az ADHD-val, azaz figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarra kezelt gyerekek száma ugrásszerûen megnõtt az utóbbi évtizedekben. Valóban járványszerûen terjedõ mentális betegséggel van dolgunk, vagy sokszor egyszerûen csak rásütik az ADHD bélyegét az örökmozgó, rosszcsont gyerekekre?
Thomas Armstrong, a legújabb kutatási eredményeket felhasználva, azoknak az aggódó szülõknek és tanároknak ad útmutatást és tanácsokat, akik szívük szerint az általánosan bevett gyógyszerezés helyett más módot-eszközt választanának a tünetek kezelésére. Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelõ terápiát, mindenekelõtt ismernünk kell a kiváltó okokat, azokat a társadalmi-kulturális változásokat, amelyek a világméretû ADHD-járványhoz vezettek, vagy inkább ahhoz, amit annak nevezünk. A legfõbb ok Armstrong szerint az, hogy nem hagyjuk, hogy a gyerekek valóban gyerekek legyenek. Idõ elõtt elkezdjük õket iskolai követelményekkel nyomasztani, a fiúkat nem engedjük ,,fiúsan" viselkedni, mert olyankor annyira vadak tudnak lenni. A négy és tizennyolc év közötti gyerekek egyre kevesebbet mozognak, játszanak, egyre kevesebb idõt töltenek a szabadban, viszont egyre többet ülnek a számítógép elõtt, és néznek olyan mûsorokat, amelyek bizonyítottan szorongást keltenek bennük, és agresszívvé teszik õket. A szülõk és az iskola is sokszor túl magasra teszik a mércét, és inkább a gyerekek fogyatékosságaira és nem az erõsségeire összpontosítanak. Közben a családok, a szülõk és a gyerekek is egyre stresszesebb életet élnek.
Számos ok vezethet tehát az ADHD számos tünetének megjelenéséhez, amelyeknek a kezelésében Armstrong megfontoltságra és körültekintésre int. Úgy gondolja, elsõsorban a kiváltó okokat kell megszüntetni, gyógyszerek helyett viselkedésterápiát ajánl. 101 olyan kipróbált módszert, amelyek látványos javulást eredményezhetnek a mindennapokban. A Tényleg ADHD-s a gyermekem? inspiráló kiindulópont szülõknek és tanároknak, hogy hatékony segítséget nyújthassanak a gyerekek összpontosítási és magatartásproblémáinak leküzdésében, és így sikeresnek és boldognak láthassák õket az iskolában és az életben.

THOMAS ARMSTRONG az Institute for Learning and Human Development ügyvezetõ igazgatója. Pszichológus, tanár, elismert író és elõadó, szakterülete a tanulás, munkásságát az oktatással foglalkozó szakemberek szerte a világon elismerik. Több szaklapban és ismeretterjesztõ magazinban publikál rendszeresen, és tizenhat könyv szerzõje, amelyeket huszonhat nyelvre fordítottak le.

További információk

Író

Kiadó

Lapszám

Kiadás éve