Out of stock

Rabolt szerelem – Nyolc történet a bántalmazásról

"Marina gyakran megfordul a sürgõsségi ügyeleten. Mindannyiszor tele van kék-zöld foltokkal, zúzódásokkal, de váltig állítja, hogy csak leesett a lépcsõn. Pedig földszinti lakásban lakik, ahol nincs is lépcsõ. Az aranyfürtû, kék szemû, csoda szép kis Velencét isteníti az apja, azt akarja, hogy a lánya királynõként uralkodjon a divat világában. Mûszempillás, rúzsos szájú gyerekmodellt csinál belõle, kiszolgáltatva ezzel a férfiak perverz tekintetének és vágyainak. Giorgia lekési a vonatját, pedig még aznap mindenáron el kell jutnia Sevillába, a férjéhez. Örömmel fogadja hát egy bizalomgerjesztõ külsejû, vasúti egyenruhás férfi ajánlkozását: majd õ az autóján elviszi egy közeli állomásra, ahol még elérheti a csatlakozást. Amikor a fiatal nõ beül az éjfekete furgonba, még nem sejti, mi vár rá. Angela egyre nehezebben tûri barátja féltékenykedését, szüntelen gyanakvását. Mégsem képes végleg szakítani vele, és magában keresi a hibát: lehet, hogy valahol a lelke mélyén mégiscsak bûnös?
A mai olasz irodalom nagyasszonyának, Dacia Maraini elbeszéléskötetének fókuszában a nõk állnak. Még alig serdülõ, tapasztalatlan, hiszékeny gyereklányok, érzékeny, szerelemre vágyó és éppen ezért talán túlságosan adakozó fiatal nõk. Látszólag törékenyek és sebezhetõk, partnereik – férjek és szeretõk -, ezért is gondolják úgy, hogy akár erõszakkal is elvehetik azt, ami szerintük megilleti õket. Összetévesztik a szenvedélyt a birtoklással, nem szeretni, hanem leigázni, kisajátítani akarják a másikat. Ám Maraini megszomorított és megalázott hõsnõi esendõségükben is erõsek, küzdenek, néha pedig veszítenek és elbuknak, de nem adják fel. Ahogy az is elõfordul, hogy már túl késõ, többé nincs menekvés, nincs feltámadás.

Dacia Maraini ezekben a felzaklató és szívszorító elbeszélésekben napjaink egyik legvitatottabb és legfájóbb témáját, a nõk elleni erõszakot vizsgálja. A kötet látszólag tárgyilagosan, majdhogynem szenvtelenül elõadott történeteiben hátborzongató, tûéles pontossággal rajzolja fel az erõszak anatómiáját, elemzi elkövetõ és áldozat sokszor ellentmondásos, bonyolult érzelmi viszonyát, és fest hiteles képet arról a hol közönyös, hol ellenséges társadalmi környezetrõl, amely nem feltárni, hanem leplezni igyekszik a bajt. A kötet egyszerre látlelet, segélykiáltás és felhívás a világnak. De mindenekelõtt megrendítõ olvasmány.

DACIA MARAINI a kortárs olasz irodalom egyik legnagyobb tekintélyû, legtermékenyebb szerzõje, fontos kulturális és közéleti szereplõ. Szinte minden mûfajban alkot: költõ, regényíró, esszéista, színpadi szerzõ, forgatókönyvíró. Mûveit több mint húsz nyelvre lefordították. Pályáját újságíróként kezdte, a Corriere della Sera címû napilap közölte írásait. Elsõ regénye 1962-ben jelent meg. Magyarul is kiadott, Marianna Ucría hosszú élete címû regényével 1990-ben elnyerte a rangos Campiello-díjat, majd 1999-ben neki ítélték a Strega-díjat Buio (Sötétség) címû elbeszéléskötetéért. 2008-ban született regénye, a Végállomás Budapest 2019-ben jelent meg a Jaffa Kiadónál."

3 499 Ft

Elfogyott

Leírás

"Marina gyakran megfordul a sürgõsségi ügyeleten. Mindannyiszor tele van kék-zöld foltokkal, zúzódásokkal, de váltig állítja, hogy csak leesett a lépcsõn. Pedig földszinti lakásban lakik, ahol nincs is lépcsõ. Az aranyfürtû, kék szemû, csoda szép kis Velencét isteníti az apja, azt akarja, hogy a lánya királynõként uralkodjon a divat világában. Mûszempillás, rúzsos szájú gyerekmodellt csinál belõle, kiszolgáltatva ezzel a férfiak perverz tekintetének és vágyainak. Giorgia lekési a vonatját, pedig még aznap mindenáron el kell jutnia Sevillába, a férjéhez. Örömmel fogadja hát egy bizalomgerjesztõ külsejû, vasúti egyenruhás férfi ajánlkozását: majd õ az autóján elviszi egy közeli állomásra, ahol még elérheti a csatlakozást. Amikor a fiatal nõ beül az éjfekete furgonba, még nem sejti, mi vár rá. Angela egyre nehezebben tûri barátja féltékenykedését, szüntelen gyanakvását. Mégsem képes végleg szakítani vele, és magában keresi a hibát: lehet, hogy valahol a lelke mélyén mégiscsak bûnös?
A mai olasz irodalom nagyasszonyának, Dacia Maraini elbeszéléskötetének fókuszában a nõk állnak. Még alig serdülõ, tapasztalatlan, hiszékeny gyereklányok, érzékeny, szerelemre vágyó és éppen ezért talán túlságosan adakozó fiatal nõk. Látszólag törékenyek és sebezhetõk, partnereik – férjek és szeretõk -, ezért is gondolják úgy, hogy akár erõszakkal is elvehetik azt, ami szerintük megilleti õket. Összetévesztik a szenvedélyt a birtoklással, nem szeretni, hanem leigázni, kisajátítani akarják a másikat. Ám Maraini megszomorított és megalázott hõsnõi esendõségükben is erõsek, küzdenek, néha pedig veszítenek és elbuknak, de nem adják fel. Ahogy az is elõfordul, hogy már túl késõ, többé nincs menekvés, nincs feltámadás.

Dacia Maraini ezekben a felzaklató és szívszorító elbeszélésekben napjaink egyik legvitatottabb és legfájóbb témáját, a nõk elleni erõszakot vizsgálja. A kötet látszólag tárgyilagosan, majdhogynem szenvtelenül elõadott történeteiben hátborzongató, tûéles pontossággal rajzolja fel az erõszak anatómiáját, elemzi elkövetõ és áldozat sokszor ellentmondásos, bonyolult érzelmi viszonyát, és fest hiteles képet arról a hol közönyös, hol ellenséges társadalmi környezetrõl, amely nem feltárni, hanem leplezni igyekszik a bajt. A kötet egyszerre látlelet, segélykiáltás és felhívás a világnak. De mindenekelõtt megrendítõ olvasmány.

DACIA MARAINI a kortárs olasz irodalom egyik legnagyobb tekintélyû, legtermékenyebb szerzõje, fontos kulturális és közéleti szereplõ. Szinte minden mûfajban alkot: költõ, regényíró, esszéista, színpadi szerzõ, forgatókönyvíró. Mûveit több mint húsz nyelvre lefordították. Pályáját újságíróként kezdte, a Corriere della Sera címû napilap közölte írásait. Elsõ regénye 1962-ben jelent meg. Magyarul is kiadott, Marianna Ucría hosszú élete címû regényével 1990-ben elnyerte a rangos Campiello-díjat, majd 1999-ben neki ítélték a Strega-díjat Buio (Sötétség) címû elbeszéléskötetéért. 2008-ban született regénye, a Végállomás Budapest 2019-ben jelent meg a Jaffa Kiadónál."

További információk

Író

Kiadó

Lapszám

Kiadás éve